Thursday, December 16, 2010

2K10: 25 SONGS (ועכשיו ברצינות...)

כל מי שמכיר אותי  באמת טוב וראה את 25 השירים שעשו לי את השנה היה חייב להבין שמדובר בבדיחה רצינית במיוחד. לא מלאה, את חלק מהשירים אני באמת נורא אוהב, אבל הם בטח לא עשו לי את העשור -חלקם כן ויופיעו בפוסט הזה עוד פעם, בכל אופן רובם לא. אפיל ושנהנתי נורא מהשנה הזו בכלל, ומהשנה הזו במוזיקה בפרט. הנה הרשימה האמיתית (עוד פעם, היא לא מסודרת לפי הסדר הכרונולוגי וההגיוני כי לא הצלחתי למצוא כזה)

****************

Wavves- Super Soaker

אף פעם לא היה לי ספק שסופר סואקר זה הרובה מים. ושניית'ן לא יוכל לאכזב אותי.

Best Coast-  The End

בת'אני קוסנטינו באמת עשתה לי את השנה, אולי אפילו אשת השנה שלי. להסתובב כל היום לדבר על שימוש בסמים קלים, חתולים  וזה שהיא מכירה את ניית'ן וויליאמס מwavves, הפך את השנה הזו למצחיקה במיוחד! והיא גם עשוהמו זיקה מעולה, היא באמת אחלה אישה לגדל איתה ילדים.

Childhood- Blue Velvet

השיר הזה אמנם לא סחף איתו הרבה אנשים שלא קשורים לעולם האינדי, אבל את כל מי שהשיטפון שלו תפס הוא תפס חזק, אני בטוח שאם הכרמל היה שומע אותו שום דבר לא היה קורה. הוא לא אנרגטי במיוחד, אבל האנרגיות שיש בו די סוחפות.

Mark Barrage- Rubicon Drive

האמן שביי-פאר הולך להיות הדבר הבא בגליצ'-פופ לדעתי, לגמרי שווה כל שניה, וחבל שאין יותר שניות.

Big K.R.I.T- Country Shit

המיקסטייפ שאומר שביג ק.ר.י.ט היה פה, לא עבד עלינו, כי הוא עבר בערך בכל מקום בשנה האחרונה. זה ללא ספק השיר הכי עוצמתי שלמיקסטיים הזה יש להציע, והוייבס שלו לגמרי מדבקים.

Das Racist- hahahaha jk?

בחיי יש יותר מידי שירים של דאס רייסיסט שעשו לי את השנה, לגמרי. שני המשום מה מיקסטייפים שלהם הם הדברים הכי כיפיים ששמעתי השנה, אז פשוט בחרתי את השיר שמתמצת לדעתי בצורה הטוב ביורת את כל ההוויה הדאס-רייסיסט-ית.

Kanye West- Monster

השיר שעשה לי את האלבום של ווסט השנה הוא ללא ספק מונסטר, גם בגלל שהוא לגמרי הפתיע אותי והרבה בגלל ניקי מינאז' -ספויילר: זו תהא ההופעה היחדיה שלה בצ'ארט הזה, כי פשוט לא אהבתי את הדביוט שלה כמו שהייתי אמור לאהוב-.

Local Natives- Cubism Dream

משהו בשירה זה, והאבלום של לוקאל נאטיבס פשוט תפס אותי. כל כך רגוע, אב לכל כך חזק, משהו בפשטות של הלירקיה ובמין כנות-נאיביות  שהיא מציגה לאורך שיר כל כך בסיסי ויפה.  "צחקנו על איך שהם דיברו כל כך שונה"

Computer Magic- Teenage Ballad (High School)h

השיר הזה די ריגש אותי, אולי זה בגלל ההתעסקות רבה שלי בחיי בית ספר, ציונים,, חיי חברה מחוץ לביה"ס, כי זה בערך
 מה שאני חוץ מהבלוג הזה ומשחק בלגו וקורא לזה "רובוטיקה" וFLL. בקרוב התעודות -יום שני-, ואני ממש מקווה שילך לי טוב, תאחלו לי בהצלחה, ואני מבטיח לעדכן אתכם (:

Smith Westerns- Weekend

אני ממש מחכה לאלבום החדש שלהם, כי השיר הזה פשוט צועק כיף. הוא נשמע כאילו עשו רי-מאסטר ללהיט סבנטיז של להקות שאף אחד לא שמע עליהם חוץ מהסולן ואמא שלו שבאותו זמן לגמרי המציא משהו חדש, אבל אף אחד לא הקשיב לו. כמו הוולווט אנדרגראונד רק בלי הפרובוקציות שהביאו לפרסום.

Crystal Castles ft. Robert Smith- Not In Love

באמת.. לא חשבתם שאני אוותר על זה, נכון? זה אולי הדבר הכי נדוש שיהיה בסיכומי שנה חוץ משירי קניה ווסט. אבל הזקן מהכיור -אוקי, זה משפט מצחיק- תמיד יודע לעשות דברים טוב, זה אולי מצחיק לקרוא לו ככה, אבל רוברט סמית' ללא ספק משדרג כאן משהו שבהתחלה היה נשמע קצת כמו בדיחה.

Unknown mortal Orchestra- Ffunny Ffrends

לפני שבוע או שבועיים דיברתי על השיר הזה, שלגמרי שדרג לי שבוע ממש מחורבן, היה ממש כיף לשמוע משהו כל כך מרענן. הוא לא שונה במיוחד מהרבה דברים בשנה האחרונה, אבל הוא עבוד יופי!

Toro Y Moi- Talamak

אי אפשר לסכם את שנת 2010 בלי להזכיר את הבנאדם שעשה לנו את 2009, אנ ידי בטוח שמשם השיר הזה, אבל האלבום יצא ב2010. בכל אופן, זה השיר הראשון שלו ששמעתי -חוץ מאיזה קאבר דבילי למייקל ג'קסון- וזה היה כל כך נהדר בפעם הראשונה, פשוט מושלם. עדיין מושלם. בחרתי דווקא את השיר הזה כי הוא פשוט ממצא לדעתי את כל הרעיון שלו

Ariel Pink's Haunted Graffiti- Fright Night (Nevermore)h

השיר שהוא בעצם הטוב ביותר לדעתי מהאלבום של אריאל פינק, הוא מין פארפזה מודרנית לאחד מהפואמות הטובות ביותר שנכתבו לפי דעתי, דה רייבן של אדגר אלן פו, לא יכולתי לעמוד בזה. אירגזמה נהדרת.

Tennis- Baltimore

אנרגיות הקיץ הלו-פיות הגיע ללא ספק מהזוג הזה, שדחס כל כך הרבה פשטות ויופי קיצי אל תוך שירים קצרים שמלווים בשירה נשית לא יציבה במיוחד ואיכות גלו-פי שעושה טוב על הנשמה .

Male Bonding- T.U.F.F

הגארז' םאנק שעשה לי את השנה, אם אתם לא בקטע אני לא בטוח כמה זה מומלץ עבורכם, אבל זה מעולה לאנשים עם ראש פתוח. אם ההופעות שלכם לא יפתחו לכם את הראש. אני לגמרי מאוהב בסטוויסטים של הדראמינג במהלך השיר.

Tyvek- Blocks

השיטגייז של השנה. האלבום הזה כ"כ מוצלח שהוא נשמע כמו ביסיידס של הראמונס.

Deerhunter- Primitive 3D

השיר הזה אמנם לא נכלל האלבום המעולה, אלא כבי-סייד לסינגל של רבייבל, ולפחות לדעתי מדובר בשיר הרבה יותר טוב ומעניין, שנשמעי כמו משהו שדירהאנטר מעולם לא נשמעו כמוהו. לא משנה אן אתם אוהבים אותם או לא, כמעט בטוח שזה יעבוד. גם עם הטוויסט הביזארי מהאמצע.

Twin Shadow- Slow

רק בשביל הקליפ ההופעה של השיר הזה שווה פה, אבל לא קר בגלל זה הוא פה, השיר הזה פשוט טוב, והוא מגיע מההפתעה הגדולה ביותר של השנה, לטעמי. הקליפ הזה לגמרי נראה כמו סרטון קידום לתעשיית מרתפי הפורנו של העובדים הזרים שמנסים לברוח מאלי ישי -כמו רבים אחרים שמנסים לברוח מנחת זרועו האימתנית-

Tame Impala- Why Wont You Make Up Ypur Mind?

זה פשוט הרבייבל הטוב ביותר מהשנים האחרונות מהרוק הפסיכדלי, זה פשוט מדהים. באמת. אם אתם על אוזניות, יש את החלק בערך ב50 שניות מההתחלה שהמנגינה מתחילה לעבור מימין לשמאל ואין דרך אחרת לדמיין את זה חוץ מקסם כזה שמרחף מעל הראש.

James Blake- Limit To your Love

אני מצטער שאין לי מילים, פשוט כבר נגמרו לי המילים, זה פשוט יפה. בחרתי בשיר הזה, למרות כל שאר השירים המעולים האחרים של ג'יימ בלייק, זה אולי השרי שמייצג אותו הכי פחות, כי אין כאן באמת דאבסטפ, אבל יש כאן משהו רבה יותר אמיתי ועמוק יותר שהיה לי קשה להתעלם ממנו. ובכל אופן, נורא קשה להגדיר את המוזיקה של בלייק, היא נורא משתנה.

Salem- Release Da Boar

עוד פעם, כי זה פשוט ממצה את כל הפעילות של סיילם, מעין נביאי הוויצ' האוס, בשנה האחרונה, זה בכל מקרה ממש ממש טוב, וביחד עם כל האלבום כששומעים אותו כטראק אחד מתוך משהו שלם יותר הוא נשמע אפילו יותר טוב.

oOoOO- Egyptynlvr

כי זה ביי פאר הוויצ' האוס ריוורק הטוב ביותר ששמעתי עד היום. פשוט מעולה.

Mount Kimbie- Mayor

משירי הדאבסטפ הכיפי ביותר השנה. בכלל מאונט קימבי תמיד עשו ואני מקווה שעדו ימשיכו לעשות את הדאבסטפ הכיפי ביותר שיש. קרוקס אנד לאברס הוא ללא ספק האלבום הכי אנדרייטד שיצא השנה.

LCD Sound System- All I Want

את השיר הזה שמעתי את לפני צאת האלבום, כמו רוב העולם, וחשבתי לעצמי "פאק, זה מדהים" כל חלק בשיר הזה פשוט גורם לי לרצות לזוז, ולא הרבה דברים גורמים לי לרצות לזוז. לאו דווקא לרקוד, פשוט לזוז, הרבה פעמים ניסיתי ללכת ברחוב לפי הקצב. ואפילו רמות הדיסוננס המוכות באמצע השיר שנראות כל כך איזוטריות כל כך הוסיפו לי לשיר הזה נפחים שונים, משהו כל כך  גדול ויפה. אני גם חשוב שמדובר בשיר הארוך ביותר מהשירים כאן. ואני חשבו שהוא גם אחד מאלו עם הנוכחות הגבוה ביותר. פשוט שמים לב לשיר הזה, הוא שינה את כל התפישה שלי, שהייתה -אני מודה על החטא- די סתמית כלפי לסד סאונדסיסטם, הייתי צריך אותו כדי להבין מה פיספסתי. אני שמח שהכרתי אותו, ברצינות.

2 comments: